Cairns to Airlie beach to Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu Cairns to Airlie beach to Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu

Cairns to Airlie beach to Brisbane

Door: jolamerant

Blijf op de hoogte en volg Jo

22 Mei 2012 | Australië, Brisbane

Hey iedereen,
ik dacht dat nog het nog eens tijd was om iets van mij te laten horen.

Mijn laatste verslag was gestopt met mijn zoektocht naar een lift, dit duurde iets langer dan gedacht, dus had ik nog een paar extra dagen in Cairns.
Met de medeouchsurfers Micha en Bertram hadden we dan maar besloten om een auto te huren en naar Cape Tribulation ( iets boven Cairns) te rijden en het regenwoud daar te gaan bezichtigen. We hadden de auto maar voor 24u dus veel tijd hadden we niet, maar we hebben ons toch massas geamuseerd, na enkele kleine wandelingen gemaakt te hebben besloten we van ergens een strand te zoeken waar we konden slapen. N eventjes rondgezocht te hebben vonden we uiteindelijk dan toch een geschikt strand om ons neer te planten met een vuurtje, een doos wijn (beter gekend hier als goon, goekoop maar amai de kater haha).
Dit was zeker een geslaagd dagtripje. En twas eigenlijk leuk om nog es in auto te rijden. kwas bang dak da verleerd ging zijn haha.

Die avond dat ik terug in Cairns was vond ik nog een lift (lucky me) met 4 meiden (2 frans, 1 duits en 1 italiaanse) die naar Airlie beach trokken, dus besloot ik om daar ook maar eventjes halt te houden. ik had daar nog geen slaapplaats gevonden en wou niet in een hostel slapen dus stuurde ik nog wat last minute requests naar hosts in de regio. Na de hoop bijna opgegeven te hebben en al een nachtje op het strand voor te bereiden krijg ik dan toch een verlossend telefoontje dat ik bij iemand kon blijven slapen. (dank u Joe, mijn hosts dus niet mijzelf ) En mijn verblijfplaats was geen ordinair huis, neenee , eerder een leuke zeiljacht die aangemeerd lag vlak voor een sjiek resort. Die eerste nacht verbazingwekkend goe geslapen op een heen en weer wiegende boot, waardoor ik de dag nadien goed uitgerust wat kon gaan verkennen.
De volgende nacht opt gemak een pintje gedronken en wat gevist met de host. heel aangenaam en ook een prachtige zonsondergang. ja die kerel heeft een goeie levenstijl hehe.

Ondertussen had ik ook al een lift gevonden met een Duiste kerel die een busje had dus besloot ik met hem verder te trekken tot in Mackay en Rockhampton, in deze plaatsen was niet zoveel te beleven dus blijven we telkens maar 1 nachtje daar. die gast bleef wel wat langer in Rockhhampton dus had ik terug na eventjes zoeken opnieuw een lift gevonden tot in Noosa.

Noosa is een klein toeriste stadje vooral gekend om te gaan surfen, helaas was er geen goeie surf op dit moment dus heb ik mijn tijd daar wat doorgebracht met wat wandelingen in het nationale park langs de kliffen, een bezoekje aan de kapper, wat lezen (frankenstein) en gewoon wat rondhangen aan het strand en de zoektocht naar een geschikt surfboardje. Khad bijna eentje gekocht maar besloot dan toch te wachten tot dat ik in Byron Bay ging zijn.

Na een 3tal dagen in Noosa verdergetrokken naar Brisbane city. Gelukkige had ik daar al een host gevonden dus had ik meteen ook al een slaapplaats.
De zondag zelf met de host het stad nog wat gaan verkennen, een bartje bezocht waar het varken aant spit was, heeerlijk, wat live muziek en een pintje zorgden voor een aangename zondagnamiddag. Die avond zijn we ook nog naar een stand-up comedian show geweest, super, de ene comedian beter dan de andere maar ik heb toch es goe kunnen lachen hahahahahaha.
Daarna hebben we een maat van hem opgepikt en zijn we nog een pintje gaan drinken als afsluiter van een geslaagde dag.
De volgende dag moest mijn host werken dus ben ik op mijn eentje het stad ingetrokken en wat gaan verkennen. Vandaag zal ik wss hetzelfde doen met een bezoekje aan het museum want daar had ik gisteren geen tijd meer voor.

Zo dit was het voorlopig, de volgende bestemming is byron bay en die zou ik moeten bereiken tegen het einde van de week.

groetjes


  • 22 Mei 2012 - 07:28

    Oma En Opa:

    Dag Jo,
    Ons eerste werk bij het opstaan is steeds... PC opstarten en nakijken of er geen nieuws is van onze oudste kleinzoon. Deze morgen 6u30 .. prijs.. een extra lang verhaal op jouw blog. Meteen weten we dat je na wat omzwervingen via Cape Tribulation, Airlie beach, Markay, Rockhampton en Nooza beland bent in de miljoenenstad Bribane, hoofdstad van Queensland en derde grootste stad van Australie. Volgens de Capitool reisgids valt daarook heel heel wat te beleven en te bezichtigen... straks kom je nog tijd te kort!!! hahaha. Blijkbaar hoop je eind deze week in Byran Bay aan te komen... doe de groeten van de oudjes aan nonkel Bob, die een bijzonder sympathieke kerel moet zijn. Volgens jouw mama zou zijn ma thans bij hem op bezoek zijn.
    Op jouw blog staat tevens vermeld dat je overmorgen 23/5 jarig zijt... best dat je het hebt vermeld, wij waren het bijna vergeten hahahaha. In alle geval wensen we je van harte een gelukkige, zonnige en vreugdevolle verjaardag. Op jouw leeftijd zaten opa en oma in Belgisch Congo en was oma zelfs in verwachting van jouw pa (°15/8/1958) Ook in Port Francqui genoten wij toen van tropische temperaturen met tropische vegetatie.. bougainvillia, flamboyant enz.. enz..
    A propos... zal jij al terug in Vlaanderen zijn om de verjaardag van jouw pa te vieren?
    Zie zo Jo, geniet verder van al het schone dat Queensland te bieden heeft en verder alle geluk op jouw avonturentocht.
    Groetjes,
    Opa en Oma

    PS Oma en Oma zijn van 30/5 tot 16/6 met vakantie in Spanje

  • 22 Mei 2012 - 19:23

    Pa En Ma:

    We lezen dat je het nog altijd opperbest stelt. Ook positieve reacties gelezen op je couchsurfingprofiel van je hosts. Dat is tof om te lezen. Een gelukkige verjaardag voor morgen en maak er een superdag van. Genieten heb je de afgelopen maanden zo wie zo al gedaan.

    Grtz,

    P.S. plaats nog eens wat foto's op je blog

  • 23 Mei 2012 - 18:41

    Kaat:

    hejla klinkt weeral super! een heel gelukkige verjaardag é xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Jo

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 28223

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 18 Augustus 2012

Nieuw-Zeeland, Australië en Fiji

Landen bezocht: