Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: jolamerant

Blijf op de hoogte en volg Jo

07 Mei 2012 | Australië, Cairns

Hey iedereen,

Na mij 7 maanden geamuseerd te hebben in NZ werd het toch eens tijd om van omgeving te veranderen.
Na een saaie dag met veel wachten in luchthavens ben ik op 1 mei om 22u45 angekomen in Cairns waar mijn couchsurf host ( is een website waar lokale mensen hun zetel aanbieden aan reizigers om enkele dagen te logeren) mike my oppikte aan de luchthaven.
Hij woont op 20 min buiten Cairns in een appartementje dicht tegen strand. Super dus. Ook verbleven er nog 3 andere couchsurfers wat ook wel leuk was. Die avond na even gechilld te hebben in de jacuzzi in de zetel gekropen en zalig geslapen.

De volgnede 2 dagen moest de host werken dus ben ik op men eentje Cairns wat gaan verkennen. wat langs de esplanade gewandelt en de botanique gardens bezocht. En voor de rest wat genoten van het warme weer hier (toch wel wat beter dan in NZ moet ik toegeven).
savonds zalige chicken-cocacola gegeten ( de 2 taiwanese gasten konden goe koken) en wat gezellige gebabbeld net onze host en de andere surfers.

Op dag 3 heb ik een snorkeltrip geboekt naar het great barrier reef en dat was ongelooflijk prachtig. Nooit gedacht dat de onderwaterwereld zo kleurrijk en rustig mooi kan zijn. helaas heb ik geen onderwatercamera dus geen bewijs. Je zal me maar moeten geloven of dit zelf komen doen (wat ik sterk kan aanraden). Na enkele gesnorkeld te hebben ben ik toch mooi verbrand terug gekeerd, maar het was het meer dan waard.

Ondertussen was er een nieuwe couchsurfer aangekomen(de taiwanezen waren vertrokken) en hebben 's avonds bbq gehouden.

De volgende dag opnieuw gewoon wat rondgehangen in Cairns met de medecouchsurfers en de dag daarna naar het wildlife hospital 'eagles' nest' getrokken. (onze host was daar vrijwilliger) ze doen daar super werk en nemen geowonde dieren bij hun op om ze later dan terug vrij te laten wanneer ze genezen zijn. Daar hebben we dan ook da nacht doorgebracht, in de ochtend wat helpen voederen en dan terug, met de nodige stops, richting Cairns getrokken.

VOila dit was het voorlopig, momenteel ben ik op zoek naar een lift om tot in Brisbane te geraken met den nodige stops onderweg natuurlijk.

groetjes

• 07 Mei 2012 - 08:13

Ludovic:

leuk te horen dat je zoveel toffe dingen kan doen, en ook dat je je eerste couchsurf ervaring blijkbaar ook erg positief verlopen zijn! nog veel succes daar!

• 07 Mei 2012 - 19:26

Pa En Ma:

je gaat een keer je reisstatus moeten veranderen want momenteel zou je al thuis moeten zijn. Hier hebben we je nog niet gezien en dat zal zo blijven tot half augustus. Amuseer je daar og. Al contact gehad met Bob Smeuninck(zoon van een vriendin van tante Dette)

Grts,

• 07 Mei 2012 - 19:39

Oma En Opa:

Hallo Jo,
    Om mee met jou op stap te gaan hebben we de Capitool Reisgids " Australië" er bijgehaald. We hebben Cairns teruggevonden helemaal in het noorden, volgens de reisgids valt er daar veel te bezien... de prachtige foto's zijn er het bewijs van. Maar je hebt weer iets spectaculairs meegemaakt ... een snorkeltrip, waar je de onderwaterwereld hebt kunnen bewonderen. Alhoewel, jouw skydive-experiment moet nog spectaculairder zijn geweest. Via Tom zijn we in het bezit gekomen van het filmje op you tube, over jouw skydive experiment... adembenemend! Meteen weten we ook dat je in het engels goed je mannetje kunt staan... bij jouw terugkomst in augustus heb je wellicht problemen met het nederlands... hahahaha..
    We merken dat je op stap bent naar Brisbane... ligt Byron Bay niet in de beurt, je weet wel de verblijfplaats van Bob, de zoon van Annick Knapen - vriendin van Tante Dette ( cfr zijn antwoord op jouw blog met verslag van 17/12 vanuit Kaikoura)
    In alle geval Jo, we wensen je verder het beste met je avonturentocht en beginnen toch verlangend uit te zien naar jouw thuiskomst.
    Zonnige groeten van oma en opa