Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: jolamerant

Blijf op de hoogte en volg Jo

07 Juni 2012 | Australië, Byron Bay

hey iedereen,
Ondertussen ben ik al 2 weken in Byron bay, en kmoe zeggen tis ier een ideaal leventje.
Ik verblijf momenteel in het Byron beach hostel, wat een iets rustiger hostel is wat uit het centrum maar recht aan het strand. Ik had gehoopt om hier direct te beginnen werken voor mijn accomodatie maar helaas hadden ze op het moment van mijn aankomst niemand nodig. (daar is ondertussen verandering in gekomen)
Mijn eerste dag heb ik dus wat doorgebracht met wat rondlopen in het centrum, kijken naar de surf en de zoektocht naar een geschikt boardje, in het centrum zelf vond ik natuurlijk niets maar ik kreeg te horen van iemand die hier werkt dat het beter was om wat buiten het stad naar de industriezone te wandelen en daar es te gaan zoeken in de factoryshops. En hij had gelijk, kheb maar een goe boardje kunnen aanschaffen, die ik zeker terug meeneem naar Belgie. Het is een 6'6 dus een heel stuk kleiner dan 7'9 waar ik thuis mee surf. En dus van eerste keer ook veel moeilijker om mee te surfen hehe. Nuja de aanhouder wint zeggen ze, dus ik blijf maar proberen en byron is de ideale plaats hiervoor, zo goed als iedere dag surf gehad al.
Op een zondag kwam ik dan ook in het water Bob tegen (zoon van de vriendin van tante dette) die hier woont (de gelukzak hehe) . En werd ik uitgenodigd om bij hem thuis te gaan eten 's avonds. Dit was heel leuk en gezellig en fantastisch lekker, twas keer iets anders dan backpackerskost ( pasta en noedels en muesli).
De resterende dagen hier in Byron bay eigenlijk niet veel nieuws gedaan, buiten gaan surfen wa chillen, af en toe es een goeie maaltijd bij Bob te krijgen en wa rond te wandelen gebeurt er niet veel.
Het weer is eigenlijk ook da nie, nog maar dag of 2 zon gehad en voor de rest nogal wisselvallig met de regelmatig bui. Nu dat vind ik zo erg nie want als ik int water lig doet de regen er nie veel toe.
Oja, wat ook fantastisch aan surfen in Byron is dat terwijl dat je ligt te wachten op een golf je regelmatig keer wa dolfijnen zij rondzwemmen rond je. Fantastisch e. Normaal begint ook seizoen van de walvissen te komen maar heb helaas nog gene kunnen spotten. En van haaien ook nog geen last gehad hehe.
Ondertussen ben ik deze week dan toch kunnen beginnen werken, 2 dagen kuisen, 2 dagen vrij. nie zo slecht e. Maar maandag stop ik daarmee omdat ik vanaf dan nog een weekje bij Bob kan gaan logeren. Kheb het wat gehad met in hostels leven dus da zal een aangename veranderingen zijn, ook leuk om met hem te gaan surfen aangezien ik nu wat tips krijg zodat ik wat kan beteren, want tis nodig hehe.

Alle da ist zowa voor de moment.
cheers

foto's volgen wel nog es, tis al efkes geleden dak er nog wa opgezet heb, maar het programma om de size van de fotos te wijzigen heb ik hier nie dus kan ik ze nie uploaden.

  • 17 Juni 2012 - 12:55

    Opa En Oma:

    Dag Jo,
    We zijn sinds vannacht terug in Vlaandren. Het is hier bitter koud 18° deze morgen. Gisteren in Spanje 35° . We hebben een prachtige en rustige vakantie achter de rug, we hebben er deugd van gehad. We zien dat je het ook nog goed stelt en intens profiteert van jouw lievelingssport.
    A propos, wanneer kom jij precies terug... opa plant zijn verjaardagsfeest en jij moet toch erbij zijn hé.
    Nog een hartelijke groet en tot mails.
    Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Jo

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 28232

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 18 Augustus 2012

Nieuw-Zeeland, Australië en Fiji

Landen bezocht: