Wellington - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: jolamerant

Blijf op de hoogte en volg Jo

17 December 2011 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Hey,
Ik ben uiteindelijk dus in Wellington beland met de straybus. Khad het geluk dat ik niet in een hostel moest slapen omdat Jenny (vriendin uit Canada) reeds in Wellington was en hier een kamer huurde juist uit het centrum. Een roommate van haar was op reis naar Melbourne waardoor ik die kamer een weekje in beslag kan nemen. Nog es leuk om in een kamer alleen te slapen zonder gesnurk en ander lawaai van de dormrooms in de hostels (niet dat ik daar zoveel last van heb, maar toch :)).
Wellington is nog een aangename stad (meer dan Auckland) en heb me dus wel kunnen bezighouden voor een paar dagen. Zoals bezoek aan het ‘te papa’ museum (gratis haha) en supergroot, kunt daar een hele namiddag op het gemak in besteden, wat ik dus ook gedaan heb, twas toch geen goe weer.
Je hebt ook de botanique gardens, wat ook super was om door te wandelen, en je had daar een machtige boom waar je kon in klimmen tot op de top van waar je dan een super mooi zicht had op de stad. Naast dit had je ook ‘Cuba Street’, een superchill straatje met bar’tjes en coffeehouses, wa meer alternatief dan de grote winkelstraten, echt leuk, heb daar wel een paar keer doorgewandeld. En we hebben ook het parlement bezocht (gratis toer met gids). Was ook wel tof.
Ben ook een paar keer uitgeweest natuurlijk ’s avonds, met Henri (een franse kerel vanop de stray bus) die al 6 maanden in Wellington gewerkt had en de stad en de uitgaansplaatsen goed kende. Wel handig als je daar voor de eerste maal toekomt :)
Na een weekje opt gemak dus doorgebracht te hebben in Wellington heb ik de ferry naar Picton op het zuidereiland genomen. Khad het niet verwacht maar die duurde zo’n 3enhalf uur. Maar het was ’s ochtends vroeg dus heb ik nog een dutje gedaan op de boot. Na wat geslapen te hebben dacht ik zo van waarom niet eens buiten gaan kijken en wat een zicht. Echt super!! En de zon scheen wat het allemaal nog veel beter maakte. Eens gearriveerd in Picton ben ik onmiddellijk doorgelift naar Blenheim (lift gekregen van een Engelsman die naar hier geëmigreerd was, life is not so bad here).
In blenheim enkele dagen gebleven op zoek naar een auto, maar uiteindelijk die zoektocht maar gestaakt en besloten van verder te liften en stray te nemen. In blenheim zelf was niet veel te doen buiten wijnproeven en wandelen. Meeste backpacker komen juist naar hier om te werken in wijngaarden, maar daar had ik nog geen zin in hehe.

  • 18 December 2011 - 11:25

    Kaat:

    ei luiaard, wanneer eens van plan om te gaan werken :)
    wij juist een apero'tje ah drinken bij mama en papa, Jef is terug dus schoon leven als enig kind is terug voorbij ;) Geniet er nog van! xxx

  • 25 December 2011 - 00:23

    Connie Collega RX:

    Ik wens je Prettige Kerstdagen. Geniet maar lekker van je fantastische reis. Prachtige foto's. Groetjes Connie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Blenheim

Jo

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 28242

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 18 Augustus 2012

Nieuw-Zeeland, Australië en Fiji

Landen bezocht: