Kaikoura and Hamner Springs - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu Kaikoura and Hamner Springs - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu

Kaikoura and Hamner Springs

Door: jolamerant

Blijf op de hoogte en volg Jo

17 December 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hey,
Na Blenheim ben ik na eventjes wachten er toch in geslaagd een lift te krijgen richting Kaikoura, de place to be om walvissen en dolfijnen en zeehonden te gaan uitcheckn.
Ik ben daar gearriveerd in een klein hostel genaamd ‘sunrise lodge’, helaas gene sunrise gezien (ben geen ochtendmens, en ook twas toch bewolkt die ochtend) maar wel een prachtige sunset gezien, das ook al iets e.
Zwemmen met dolfijnen heb ik deze keer links laten liggen omdat ik dit al eens gedaan had in Pahia in het Noorden (ook al konden we daar niet zwemmen). En ook walvisspotten vanuit de lucht was mij iets te duur. Blijkbaar (volgens een broer en zus uit engeland die samen reisden) was het toch echt wel super dus mss moet ik dit toch maar nog es doen wanneer ik daar terug beland. In de plaats van ik gaan kajakken tussen de zeehonden, wat eigenlijk ook wel echt super was, ongelooflijk hoeveel er op die rotsen lagen en zelf enkele nieuwsgierige een kijkje kwamen nemen tot bij onze kajak. Naast kajakken, heb ik, hoe kan het ook anders, gewandeld. Je kon een toffe niet te lange wandeling doen op de peninsula waar al die zeehonden verbleven. Echt nog leuk, wel bijna aangevallen geweest door ene haha. Khad hem nie zien liggen tot op het laatste moment en wnr ik een klein ommetje maakte om hem rustig te laten liggen, sprong hij recht en begon te , bij gebrek aan ander woord ervoor , te ‘blaffen’ haha en kwam hij gevaarlijk rap mijn richting uit, ik massas verschoten, en maar lopen. Best wel grappig, achteraf toch. Blijkbaar loop je beter niet tussen een zeehond en de zee want dan voelt hij zich bedreigd (dit ben ik achteraf te weten gekomen). Nu ik heb het toch overleefd en uiteindelijk nog een coole foto van mijn aanvaller kunnen nemen.
Na 2 nachten in dit aangename hostel ben ik verdergelift naar Hamner springs, relaxen troef hier in de hotpools en spa. De lift hier naartoe was super (luxemburgs koppel, met nodige tussenstops voor foto’s). Ook hier is het een aangenaam en gezellig hostel, jammer van het weer, regen regen en nog es regen. Maar dit stoorde me niet echt in de spa. Heb wel een wandeling gemaakt, die ik wat moest inkorten (ipv 5u maar 3u gewandeld) want was heel natgeregend en het uitzicht was ook dat niet aangezien ik mij al vlug tussen de mist/wolken bevond. Heb mijzelf dan maar verwend met een full body massage en nog een bezoekje aan de hotpools (kmoe zeggen,twas zen geld waard).
Heb dus een relaxte 2daagse gehad in Hamner springs.
De volgende stop is Christchurch, als is het maar voor eventjes (2 nachten) want veel is er daar momenteel niet te beleven en ook ik moet de maandag in Dunedin zijn omdat ik daar terug kan werken (maw kuisen) in een hostel voor mijn accommodatie, daar ga ik zeker blijven tot na de feesten, het is aangenaam om op dezelfde plaats te blijven daarvoor. Het is de bedoeling om mijn surfskills daar wat bij te werken en mss wat echt te werken zodat ik wat geld bijverdien. Zal ik nodig hebben want ik zou eigenlijk graag een vrijwilligersprogramma voor Fiji doen waar ik mijn duikersbrevet kan halen en wat aan ‘marine conservation’ kan doen.
Cheers


  • 17 December 2011 - 19:32

    Tante Dette:

    dag Jo,
    ik lees steeds met veel plezier wat je zoal doet en meemaakt. 'k Ben trots op je !!
    Doe maar al waar je zin in hebt, het verrijkt je...Nu je er toch bent.
    Vele groeten en een zalige kerst en een gelukkig 2012 !!
    Dette

  • 18 December 2011 - 16:03

    Oma En Opa:

    Wat een verrassing zeg... zaterdagmorgen 7.00 u. plaatselijke tijd twee mails met de mare dat er twee reisverslagen waren. We lezen in het eerste verslagje over Wellington dat je je daar super hebt geamuseerd. Wel een vraagje: zijn de Nieuw-Zeelandse wijnen lekker? toch niet teveel van gedronken?
    Deze week kregen we op TV beelden van overstromingen en grondverzakkingen op het Zuidereiland. Heb jij daar ook last van gehad? Het is toch begrijpelijk dat we dan op je denken. Op het tweede reisverslag Kaikaura and Hammersprings zit er wel meer variatie! Meteen weten we dat je rapper kunnnen lopen dan een zeehond!!! haha..
    En nu volgt een dikke week Dunedin... t'schijnt dat er daar goud te vinden is ... of was. Wellicht ontdek je daar een schat! Volgens Wikipedia is Dunedin toch geen kleine stad... liefst 114.000 inwoners en er valt bovendien nog heel wat te bezichtigen.
    In alle geval wensen oma en opa je supergezellige eindejaarsdagen toe in Dunedin... ook een onderdeeltje van het aardse paradijs Nieuw-Zeeland. Klopt toch... de foto's zijn er het bewijs van. We moeten ook zeggen... je ziet er goed uit... toch niet ondervoed!
    Geniet er verder van en tot volgend verslagje. Thans is het hier aan het sneeuwen... niettemin een warme groet.
    Oma en Opa

  • 19 December 2011 - 17:10

    Annick Kampen:

    Dag,Jo, je kent me niet,ik ben een vriendin van tante Dette en ben zo ongeveer 20 jaar geleden ook in Nieuw Zeeland geweest en ik volg uw verslagen met zeer veel belangstelling.
    Ik zie alles weer voor mijn ogen en geniet mee met U.
    We hadden ook zeer goede herinneringen aan Kaikoura en de zeeleeuwen.
    In Dunedin ook aan de pinguins en de albatrossen.
    Wij hebben een zoon in Australië wonen in Byron Bay moest je daar soms belanden,laat het weten je kan hem gaan bezoeken.
    Ik duim voor U en volg graag je verslagen.
    Annick

  • 23 December 2011 - 10:54

    Tante Dette:

    dag Jo,
    Annick is de mama van Bob die in Australië woont waarover ik je voor je vertrek sprak en zij vroeg reeds herhaaldelijk hoe je het stelde. Vandaar nu haar reactie!
    'k Las dat er opnieuw een aardbeving geweest is in Christchurch...heb je dit gevoeld ?

    Alvast een zalige kerst en een voorspoedig 2012 en geniet verder volop van je 'tocht' door de wereld...

  • 23 December 2011 - 12:11

    Nonkel Bob:

    Dag Jo,

    nonkel Bob hier. Je kent me niet, maar ik ben de neef van de zus van de collega van de bakker om de hoek. Vol spanning lees ik hier al je wilde verhalen!

    Toen ik zocht op wikipedia naar Kaikoura kreeg ik een "404 Page Not Found".
    Ik hoop dat dit stadje (en jou incluus) niet van de kaart geveegd is na de laatste aardbeving?
    Het boezemt me wel wat angst in...
    Maar wetend dat je nu een surfboard hebt... dat zal wel je redding zijn zeker?

    Hoe zijn de 'bitches' daar? Mag je er wat aan foefelen?

    Hopelijk heb je een fijn kerstdiner met liters Australische wijn en hopen Kangoeroe-steak!
    Een fijn 2012 toegewenst!

    nonkel Bob


  • 23 December 2011 - 18:11

    Pa En Ma:

    Hey,
    Who the F is nonkel Bob ! Any way je kerst en nieuwjaar is al ter plaatse. Je hoeft het alleen af te halen(zie mail).
    Morgenavond gaan we eten bij Kaat. We gaan je missen maar weten dat jij dat ook doet en het ginder ook wel goed zal stellen.

    All the best.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Jo

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 28238

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 18 Augustus 2012

Nieuw-Zeeland, Australië en Fiji

Landen bezocht: