nelson 2 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu nelson 2 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu

nelson 2

Door: jolamerant

Blijf op de hoogte en volg Jo

02 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hey iedereen,

Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens iets van mij liet horen dus doe ik nog eens een effor’ke.
Kmoe zeggen veel nieuws onder de zon is er nie, zelfs geen zon voort moment eigenlijk. (blijkbaar ist hier de slechtste zomer in een paar jaar.) nuja daar gaam nie mee inzitten ze.
Na 2 weken constant aanwezig te zijn in de haven als er werk voor ‘casuals’ was en evenveel terug naar het hostel gestuurd te zijn omdat er niet genoeg werk was begint het eindelijk te beteren. Voordeel van toch iedere keer te gaan is dat ze je leren kennen en zien dat je echt wil werken, dus deze week heb ik iedere keer als er werk was (de volle 2 dagen) iedere keer een job gekregen. EINDELIJK haha. Maar best want anders ging ik hoogstwaarschijnlijk uit Nelson vertrekken en erges anders gaan zoeken. Volgende week zal er ook veel werk zijn, dus das ideaal.
Hehe, khad ook gesolliciteerd voor ‘fitnessconsultant’ in Cityfitness Nelson en ik mag maandagavond op een gesprek gaan. Alleja, als ek er ga geraken tenminste, hangt er van af hoe het werk in de haven verloopt, want dat wil ik nu niet meer missen. Nu veel hoop heb ik niet vo da werk aangezien ik toch maar een goeie maand ofzo meer kan werken (als ik mij aan men voorlopige planning wil houden tenminste).
Vo de rest nie veel nieuws, kmoe zeggen da men dagen dak nie werk gevuld zijn me ‘werk zoeken’ en niets doen (lezen en pool spelen enzo int hostel :p) of natuurlijk alst weer het toelaat naar strand of zwemmen in de rivier.
Veel foto’s heb ik hier niet getrokken dus da zal voor een volgende keer zijn.
Groetjes

• 03 Maart 2012 - 16:56

Wanzeele Rik:

ha Jo

we zijn blij u terug te horen, en te zien dat er toch nog leven in u zit. Daar geen zon wel hier ook een sombere week. Niet te lang wachten vanfoto's en belevenissen door te sturen. Denk aan je ma en grootouders die zitten te wachten op uw avonturen.

mvg

rik

• 04 Maart 2012 - 07:47

Oma En Opa:

Dag Jo,
    Allez, we hoorden nog eens iets van jou... jouw laatste verslagje dateert van 12 februari... wat gaat de tijd toch snel. Dat je wat meer werk in het vooruitzicht hebt is positief nieuws; goed ook dat je je niet verveelt. Alhoewel, als werkloze zou het op de duur ook eentonig en saai worden!
    Is jouw tochtgenoot Janis ( een Griek?) nog altijd met jou op stap? of heb je een nieuwe bondgenoot ? Een fototje terwijl jij aan het werken zijt zou ook eens welkom zijn... meteen zouden wij ook eens getuige zijn van jouw harde labeur... hahaha! zegt het spreekwoord niet " gedeelde smart is halve smart ?
    Hier weinig nieuws, behalve dat we stilaan naar de lente glijden... temperaturen gaan naar omhoog, alhoewel , volgens de weervrouw krijgen we in de loop van volende week nog vriestemperaturen. Volgens jouw weerbericht blijk jij herfstweer te hebben. Verder staat de markt vol met kramen en kermistuigen... Tuidag foor.
    We duimen en wensen je verder het beste.
    Met nog een hartelijke groet, ook van Oma.
    Opa

• 04 Maart 2012 - 11:47

Tante Dette:

Hallo Jo,
    'k Ben blij iets van je te horen ! Het is blijkbaar niet zo eenvoudig om werk te vinden.
    Hoe lang plan je nog te blijven in Nieuw-Zeeland ? Ga je dan naar Australië ?
    Binnen 14d gaan we op weekend. Jammer dat je er niet bij zult zijn, maar het volgt later wel...( als je thuis komt !?) En jij hebt het daar ook goed, hé !
    Vele groetjes

• 17 Maart 2012 - 22:06

JEROEN:

Dag Jo!

Wij zitten momenteel met de familie samen in een hoeve nabij Hasselt. Leuke boel hier. Dave heeft net verloren van mij in het pompen. Haha. Jammer dat je er niet bij bent, maar het zal daar ongetwijfeld even gezellig en leutig zijn. De groeten van de ganse familie, en breng een snelle Nieuw-Zeelandse mee naar huis é. Ik zal ze dan wel met een kritische blik keuren :-) Het amusement nog daar !

• 17 Maart 2012 - 22:12

Dave Cafmeyer:

oh oh oh
    verloren? vergeet het, je achterlijke schoonbroer heeft het onderspit moeten delven;anyway ik lees dta je het goed stelt; alleen blijkbaar moeilijk werk te vinden maar zoek je wel lang genoeg????
    all the best en ben benieuwd naar al je verhalen.... tot gauw gr dave

• 19 Maart 2012 - 07:38

Opa:

Hallo Jo,
    Ik lees zopas op jouw blog de ervaringen van een paar fuifgangers ergens te lande in de streek van de Limburg.
    Zou Dave dan toch gelijk hebben dat Jeroen een beetje achterlijk is... SNEL ... betekent volgens de Dikke Vandaele : iemand die rap kan lopen... en dat kan toch de bedoeling niet zijn hé.
    Wat dat werk betreft... die zoekt die vindt, maar misschien is het de gelegenheid om SNEL terug te keren " Kwadro Torhout zoekt een Commercieel Adviseur "!!! of verkies jij Belisol, je weet wel de sponsor van Sint Truiden, die volgend jaar in de 2° nationale speelt.
    We kijken uit naar jouw volgende relaas.
    Zonnige groeten, ook van Oma
    Opa

• 04 April 2012 - 15:53

Kaat:

hallooooooooooooooooo waar blijft nog eens een verslag :) we missen je! xx

• 04 April 2012 - 15:59

Wanzeele Rik:

Ben je aan het terugkeren of is het toch een snelle waar je achter na zit zoals opa zo mooi beschrijft. Hei we wachten op tof nieuws hoor
    gtn jo