nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu

nelson

Door: jolamerant

Blijf op de hoogte en volg Jo

12 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Nelson


Hey iedereen,

Na queenstown verlaten te hebben ben ik na een aantal prachtige tussenstops met de straybus in Nelson beland waar ik afgesproken had met Janis (iemand die ik in napier al leerde kennen), hij zocht ook werk dus ideaal om samen op jobhunt te gaan.

De beste tussenstop die we met de straybus gemaakt hebben was ongetwijfeld mount Cook (hoogste berg in NZ), deze heb ik niet beklommen maar wel eentje ernaast zodat ik een prachtig zicht had.(zie foto's). Daarnaast hadden we nog een stop in Kaikoura maar ik was daar al geweest dus veel heb ik daar niet meer gedaan. Van Kaikoura uiteindelijk in Picton beland (waar de ferry vertrekt, maar die had ik niet nodig) waar ik een nachtje in een supertof hostel geslapen heb (moest ik tijd hebben keer ik daar zeker nog eens terug, maar ik vrees ervoor). en dus uiteindelijk in sunny nelson beland.
Hier in een superzalig hostel verbleven voor een kleine 2 weken. maar omdat de baas geen mensen wil da langere tijd blijven(omdat hij maar plaats heeft voor 14 man)zijn we vandaag beland in een iets groter toch goedkoper hostel waar we lange tijd kunnen blijven.

Ondertussen heb ik ook werk gevonden. Ik (janis ook) kan beginnen in de haven visserschepen ontladen. Wss wel lastig werk maar redelijk goed betaald dusja, zal da wel efkes doen totdak wa geld voor australië gespaard heb.
dus vanaf nu is workingtime (wel dik tegen men goesting haha) kben nie meer gewoon om te werken :p
nuja tkomt wel goe, en heb het geld nodig.
anyway das dus wa dak de komende weken ga doen dus veel nieuws moet je efkes niet meer verwachten.

groetjes

Jo

  • 12 Februari 2012 - 09:01

    Wanzeele Rik:

    Beste Jo,
    kzie dak den felste supporter ben van u, daar ik den eerste ben om uw verslag te lezen. Bedankt voor uw duidelijke mail, nu weet ik waar ik sta en moet dus niet rekenen op U tijdens het verlof.Kzie dat ge eigenlijk nog een beetje ga werken en dat het financieel nog meevalt. Doe uw best en maakt da ge niet gans uw resterende reis naar vis stinkt. Hou u goed Jo en profiteer van het werk en uw verblijf in de haven tussen de stoere Nieuw zeelanders. Wie weet wordt ge nog havenarbeider of visser wanneer ge terug bent. Waarvoor zo een reis goed kan zijn!!!
    GTN JO

  • 13 Februari 2012 - 06:48

    Oma En Opa:

    Dag Jo,
    Of hoe moet ik jou aanspreken... beste havenarbeider of dokwerker of visventer of allochtone zwartwerker?
    In alle geval zijn we blij weer eens van jou gelezen te hebben. Met veel genoegen hebben we jouw foto's bekenen en nog eens bekeken... prachtig land moeten we zeggen en stilletjes zeggen we " hij heeft gelijk "
    Wat ons opvalt is dat de temperaturen daar niet zo hoog zijn 20 - 21 ° en dat in putje zomer... alleszins toch stukken beter dan de temperatuur hier van - 7 - 8° graden. Blijkbaar krijgen we hier wat warmer weer.
    Bij het vesturen van dit berichtje ( maandag 7u20 plaatselijke tijd) zit jouw eerste werkdag erop! en hoe valt jouw nieuwe job mee... vermoedelijk ga je na jouw shift met een visgeurtje naar huis!
    We wensen je dan ook veel arbeidsvreugde in jouw nieuwe job... meteen zal je een ervaring rijker zijn!
    Nog veel pret en tot de volgende babbel en doe de groeten aan jouw tochtgenoot Janis.
    Opa

  • 14 Februari 2012 - 16:51

    Karel Rodts +familie:

    jo,
    Prachtige fotos van je bergtochten aldaar...Ik lees wel maar zeer sporadisch eens je esbatementen maar ik geloof toch dat je er een ongelooflijke ervaring uit zult puren!
    Het ga je verder goed en vele groeten van ons allen
    Nonkel karel en zijn kroost

  • 02 Maart 2012 - 16:40

    Wanzeele Rik:

    Jo waar zijt ge? ben je moe of dood?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Jo

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 28237

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 18 Augustus 2012

Nieuw-Zeeland, Australië en Fiji

Landen bezocht: