Raglan - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu Raglan - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu

Raglan

Door: jolamerant

Blijf op de hoogte en volg Jo

21 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Raglan

Hey iedereen,

Na in Pahia enkele dagen te hebben verbleven ben ik nog meer naar het Noorden getrokken richting cape Reinga, Ik ben daar uiteindelijk in Ahipara beland, een klein strandplaatsje waar er eigenlijk niet veel te doen was buiten strand haha, maar wel prachtige stranden, heb daar een wandeling van een goeie 2 uren gemaakt. het was Prachtig!!! (mijn voeten deden wel pijn, blijkbaar de schoenen nog niet gewoon, hopelijk betert dit). Ik ben daar in de Endless summer lodge verbleven, gerund door een cool, chill surfkopppel, echt prachtig hostel. Ik wou daar wat werken zodat ik gratis kon verblijven maar dat was niet mogelijk omdat die plaatsen al bezet waren. Na 2 nachten ben ik dan terug doorgetrokken riching Kaitaia, nie veel te beleven daar, maar het was toch maar een tussenstop on the way back to Auckland. In Kaitaia terug een paar mensen tegengekomen die ik al kende en waarmee ik dan samen terug de bus naar Auckland genomen heb. altijd aangenaam om nog es mensen tegen te komen die je kent.

Eens in Auckland gearriveerd ingecheckt in een hostel waar er nog iemand zat die ik al kende (Bart, die belg die ik al tegenkwam in londen airport).De volgende dag wel direct vertrokken want de prijzen zijn veel te hoog momenteel in Auckland door de rugby finale zondag.

De volgende morgen dus de stray travel bus geboekt en genomen richting Raglan (de surfsport in NZ) de werelds langste linkse break, tis craazy. Onderweg nog eens gestopt aan nog maar es een fantastische waterval. en in Raglan ingechekt in een hostel in de middle of nowhere in het bos, supergelegen wel jammer dat nie dichter bij de zee is, zou iets gemakkelijker zijn.
Een surfboard huren kost wel 35 dollar (alle activiteiten zijn redelijk prijzig eigenlijk) nuja heb besloten om deze middag te huren want ik wil surfen hier.

Ben ook aant kijken om te wwoofen in de buurt (werken voor verblijf) zodat ik hier wat langer kan blijven hangen om men surfskills te verbeteren.

Juist naar beneden gefietst dus nu volgt de weg naar boen, dit wordt afzien. hahaha

Ook tot hoors iedereen en foto's volgen later want heb nu men kabeltje nie bij om op te laden.


cheeers


  • 21 Oktober 2011 - 07:09

    Oma En Opa:

    Dag Jo,
    Joepie, er is weer wat nieuws. Het moet inderdaad prettig zijn kenissen te ontmoeten en wellicht ervaringen uit te wisselen. We merken ook dat je al heel wat kilometers hebt afgelegd. Kaitaia - Auckland is toch een 325 km. en Auckland - Raglan moet ook al een 100 km. zijn.
    A propos Jo, we wisten niet dat jij kon fietsen. Opa weet reeds lang dat bergaf heerlijk is... bergop is een nader paar mauwen. Troost je Jo " na bergen komen er dalen " zei een oud vrowtje mij ooit tijdens één van mijn fietstochten bergop.
    En nog iets... jij spreekt van de prachtige natuur, van pijnlijke voeten... maar hoe gaat het met jouw gewicht? Valt het eten daar nogeen beetje mee?
    Nu zo Jo, we wensen je in Raglan prettige dagen met veel surfgenot en veel geluk in de zoektocht naar een job.
    Tot mails en hartelijke groet van Oma en Opa.
    Opa

  • 21 Oktober 2011 - 09:23

    Opa:

    Hoe is het mogelijk! Ik vergat deze morgen bij het open van jouw blog de foto's te bekijken. Prachtige natuur en ik moet zeggen jij ziet er ook nog goed uit.
    Adios,
    Opa

  • 21 Oktober 2011 - 11:23

    Helien:

    Terwijl ik hele dagen foto's zonnig en idyllisch moet trachten te foto-shoppen op t'werk (en af en toe ook eens MegaMindys en de rest...), zit jij daar middenin een wondere wereld (of fotoshop jij misschien ook je beelden?) ...

    Ziet er echt machtig uit daar! *jaloers gefronste blik*

    K'vind het superzot dat je aan de andere kant van de wereld zit en daar wel de fiets neemt! GO Jootje! :-D Eens terug in België geen excuses meer om niet met de fiets naar de fitness te rijden ;)

    Enjoy de volgende 7 maanden ;)

    CHEERS!

  • 23 Oktober 2011 - 18:51

    Pa En Ma:

    Hey Jo,

    Blij daje het nog altijd goed stelt. Mama maakte zich al ongerust omdat het enige tijd geleden was dat je nog iets plaatste op je blog(je zit natuurlijk aan de andere kant van de wereld vandaar). Iedere week iets plaatsen(hoe klein ook met een fotootje van omgeving en vn jezelf) zou leuk zijn. Dan weten we tenminste dat je ginder nog ergens rond toert en in blakende gezondheid zijt. By the way is je NZ rekening inmiddels gegroeid.

    Geniet van je avontuur.

  • 24 Oktober 2011 - 10:40

    Kaat:

    hejhej,
    Ahaaa terug een verslagje, best want onze zoonloze moeder werd er al zenuwachtig van :)
    Ziet er idd super uit daar!
    Hier in Ieper niet veel nieuws, dus geniet daar maar van je avonturen!
    Nog geen schoonzus voor me gevonden ;)
    alli tot hoors!
    Vele groetjes Kaat, Jeroen en louis :)
    xx

  • 31 Oktober 2011 - 07:39

    Thuisfront:

    Jo stuurde sms om te melden dat hij momenteel geen betaalbare internetverbinding kan krijgen.
    Deze week verblijft hij op een eiland om olie te ruimen zodat het nog eventjes zal duren vooraleer hij nog een verslagje zal plaatsen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Raglan

Jo

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 28244

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 18 Augustus 2012

Nieuw-Zeeland, Australië en Fiji

Landen bezocht: