Happy New Year - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Door: jolamerant

Blijf op de hoogte en volg Jo

01 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Happy New Year iedereen,

Het is efkes geleden dat ik nog es iets geschreven heb dus dacht ik dat Nieuwjaardag mas het wel het ideale moment is daarvoor. Het was toch een luie dag dankzij een fantastisch feestje!

Na hamner springs ben ik doorgelift naar Christchurch waar ik 2 dagen gebleven ben. Er was niet teveel te beleven momenteel aangezien de aardbevingen en het afgesloten centrum waar de meeste gebouwen vernield zijn. Wel in een cool hostel verbleven, jailhouse backpackers. een oud gevang die ze omgebouwd hebben tot een hostel en waarvan de cellen de kamers zijn. Best nog leuk, wel een redelijk groot hostel, wat wel wa minder is. Iedereen leeft zowa naast elkaar en neemt nie echt de moeite om veel me iedereen te praten, niemand blijft ook lang in Christchurch hangen natuurlijk.
Nu na 2 dagen heb ik dan de bus genomen naar Dunedin, had geen zin om deze afstand te liften.

Ik had hier een hostel gevonden 'ramsays backpackers' waar ik kan werken voor mijn accomodatie terug. Best een cool jobje hier, heb wat in de tuin gewerkt en soms moet ik film- of pokeravond organiseren. 'hard werk' haha.
Dunedin best nog een coole stad, vooral een studentestad eigenlijk ook, maar aangezien het nu vakantie is, niet veel studenten natuurlijk.
En de belangrijkste reden waarom ik hier eventjes verblijf is om te surfen, heb mij een plankje kado gedaan en ook al is het zo'n 40 minuten wandelen naar het strand, probeer ik toch iedere dag te surfen. Heb ook al kiwi leren kennen die surflessen heeft en die mij een fiets aangeboden heeft om te surfen, wel cool.

Kerstdag en Nieuwjaar hier gevierd met een bbq met nodige spijs en drank en bijhorend feestje. Kerstavond feestje in het hostel me iedereen, echt super en new years eve na 'opgwarmd' te hebben in het hostel het stad in getrokken waar er optredens, vuurwerk en de nodige bars aanwezig waren om mij tot in de vroege uurtjes bezig te houden.

Tis dus echt een super hostel hier klein maar gezellig met de nodig feesjes zo nu en dan. Kblijf hier wel nog efkes hangen, wss tot eind januari ofzo, kzie wel wat het heeft. Voort moment is ier goe dusja.

Anyway, prettige feesten voor de rest!!

Groetjes

  • 01 Januari 2012 - 19:54

    Karel Rodts +familie:

    beste groeten van ons allen hier verenigd rond een feestelijke dis van tante Tine
    veel plezier en veel deugd en surf geneugten van nonkel karel en tante Martine
    PS: nog geen lief gevonden ?

  • 02 Januari 2012 - 09:27

    Oma En Opa:

    Dag Johan,
    Meteen zijn we weer een jaartje ouder. Zaterdagavond kregen we in het nieuws van VRT om 19.00 u. beelden vanuit Nieuw-Zeeland Auckland waar de Nieuw-Zeelanders, als eersten op de wereld, de overgang van oud naar nieuw vierden. Het leek een spetterend feest te zijn.
    Automatisch dachten we aan jou. Bij jullie was het al 7.00u. nieuwjaarsmorgen en Oma dacht luidop " Zo de Jo nog aan het vieren zijn?" waarop ik antwoordde " Jo zal wel al uitgeslapen zijn !!!" hahahaha. We twijfelen er niet aan dat je prachtige dagen achter de rug hebt. Oma en opa hebben oudejaarsavond rustig thuis doorgebracht... met een glaasje champagne, wat foie gras en wat TV kijken. Om 22.30 u. lag opa al in de armen van Morpheus.
    A propos... we lezen in jouw reisverslag dat je een kiwi hebt leren kennen! Volgens Wikipedia is dit ofwel een vrucht ofwel een vogel... nu hebben er het raden naar!. Enfin we wensen je veel plezier met jouw kiwi en surfplankje.
    Jo, ik begon mijn epistel met de medeling dat we een jaartje ouder worden. Inderdaad jij wordt op 23/5/2012 25 jaar... oef oef, niet meer zo jong ( je zal dan al terug zijn hoop ik ) en opa oeioei wordt er 79 en van oma mag ik het niet zeggen.
    Dat het je verder goed moge gaan en tot volgende babbel.
    Opa

  • 02 Januari 2012 - 13:44

    Tante Dette:

    Hallo Jo,
    Happy new year !!!
    'k Lees dat je het daar echt naar je zin hebt !
    Goed zo, daar je wel ver bent.
    Wie of wat is 'kiwi' ? Is dit een naam ?
    Surf maar veel, vooral nu je volop de gelegenheid hebt.
    Groetjes,

  • 04 Januari 2012 - 17:02

    Rik Wanzeele:

    Beste Jo, bedankt voor je nieuwjaarswensen,kzie da je het goe hebt, profiteer er van want t blijft nie duren. Bij ons alles rustig buitne veel wind, regen en somber weer.
    ik lees met veel aandacht uw reis verslagen, doe zo veder en tot later.
    vele groetjes en blijf je amuseren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Jo

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 28246

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 18 Augustus 2012

Nieuw-Zeeland, Australië en Fiji

Landen bezocht: