the Catlins, Te Anau and Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu the Catlins, Te Anau and Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jo Lamerant - WaarBenJij.nu

the Catlins, Te Anau and Milford Sound

Door: jolamerant

Blijf op de hoogte en volg Jo

24 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Hey,
Na een 4tal weken in Ramsays lodge gechilld te hebben, besloot ik dat het tijd was om nog eens wat verder te trekken. Maar eerst moest ik mijn surfboard terug kwijt geraken, want al liftend rondtrekken met een board in je armen is niet echt ideaal. Ben terug naar de surfshop geweest waar die kerel hem terug wou kopen natuurlijk met wat verlies voor mijzelf, nuja, ,niets aan te doen.
De dag erna ben ik dus verder gelift en 4 ritten later ben ik gearriveerd in Curio Bay in the Catlins. Voornamelijk gekend voor de Yellow Eyed pinguins, sea lions and hector dolphins (da zijn mini-dolfijntjes) die van de bay hun thuis maakten. De eerste avond ben ik dus pinguins gaan spotten, met succes. :) (deze komen iedere avond terug aant strand voor de kleine pinguintjes te voederen) Best nog grappig voor ze te zien rondhuppelen eigenlijk. De volgende dag goed uitgeslapen en ontbeten met zicht op de het strand en de Hector dolphins die aan het rondzwemmen waren in de bay. In de namiddag een fixe strandwandeling gemaakt waar ik een sea lion ben tegengekomen en enkele surfers super golven zag nemen (die ik jammergenoeg moest missen aangezien ik mijn board al verkocht had). Die avond een nederlands koppel leren kennen die richting Te Anau reed en passeerde in Invercargill , waar ik moest zijn. Ze waren zo vriendelijk om me een lift tot daar te geven. Joepie! De volgende dag dus afgezet geweest in centrum van Invercargill, waar ik jammer genoeg, na de hollanders te zien wegrijden, tot het besef kwam dat mijn portefeuille nog steeds in de auto lag. Op de een of andere manier slaag ik er toch telkens om die kwijt te spelen haha. Nu, na wat over en weer gebeld te hebben naar het hostel van waar ik kwam, en naar het hostel waar zij naar toe gingen en een bezoekje aan het politiekantoor kreeg ik een telefoontje dat ze mijn portemonee ofgedropt hadden in het politiestation in Te Anau. Waardoor ik dus ook mijn volgende bestemming te weten kwam :)
De volgende dag dus verder gelift richting Te Anau. Eens daar aangekomen ben ik mijn portefeuille gaan ophalen (alles zat er nog in, brave hollanders) en ingecheckt in een hostel aan het meer. ’s Avonds heb ik daar 2 meiden leren kennen (Frans en Pools) en besloten we om de dag erna een cruise te maken op Milford Sound. We konden deze boeken op bookme.co.nz (site met special deals) tegen een prijsje en dus stonden we de volgende morgen op om door te liften naar Milford Sound (130km verder). Toch eventjes paniek want we kregen maar moeilijk een lift te pakken (en de cruise begon om 10u15 hehe). We zijn er uiteindelijk toch geraakt, 5 min voor dat ie vertrok, ideaal zou ik zo zeggen. En nu maar genieten, het weer was prachtig en de omgeving des te meer (de foto’s zullen dit wel beamen). In de namiddag een lift terug gekregen en met wat tussenstops onderweg terug gearriveerd in het rustige Te Anau.
Nu zal ik richting queenstown trekken om zo rustig aan terug naar Blenheim of Nelson te trekken om hopelijk een job te vinden. Waarna ik dan nadien de westkust van het zuidereiland kan afreizen.
Ik moet natuurlijk ook nog mijn vluchten verzetten, maar ik wacht nog steeds op antwoord van activity international om te weten of er nog plaats is voor het vrijwilligerswerk en duikcursus in Fiji. Hopelijk kom ik dit morgen te weten want ik moet morgen mijn vluchten verzetten anders ben ik te laat en moet ik op 1 februari richting Australië vliegen, wat te vroeg is. Nuja krijg ik niets te horen dan verzet ik ze wel op goed geluk en hopen dat er nog plaats is voor het vrijwilligerswerk in fiji in juli.
Voila, geniet van de foto’s zou ik zo zeggen.
cheeeers

  • 24 Januari 2012 - 11:32

    Kaat:

    elaaaa,
    Klinkt weeral super tof é je avonturen daar! Hier heerste vreselijke paniek door je portefeuille verhaal, maar je lijkt al alles opgelost te hebben :)
    Hier in Ieper gaat alles zijn gewone hangetje dus je mist niets :) behalve onze aanwezigheid natuurlijk ;)! Breng je zo'n kleine dolfijn voor mij mee? Geniet er nog van! xxx Kaat

  • 24 Januari 2012 - 15:51

    Oma En Opa:

    Dag Jo
    Je zit toch vol verrassingen hé en toch verschieten we er niet meer zo snel van. Je portefeuille achterlaten(beter dan verliezen), van enkele weken verlenging 3 maanden maken, wat staat er ons nog te wachten?.....Je komt toch nog wel terug? Als we ,in de Capitool gids de verschillende plaatsen opzoeken moeten we toegeven dat je dat allemaal moet gezien hebben. Geniet er maar van , maak maar veel foto's en stuur ze dan op, we genieten er echt van.
    Al in Queens Town gearriveerd? Geen restjes goud meer gevonden of heb je al een job kunnen bemachtigen( zo eentje van niet te hard werken, maar genoeg verdienen). Ik las dat er in Nelson veel tuinbouw en druiventeelt is wie weet lukt het daar. Succes! Is de zoektocht naar je verdere planning goed verlopen? We hopen het voor jou!
    Tot mails
    oma en opa

  • 28 Januari 2012 - 08:10

    Wanzeele Rik:

    hey,
    mooie fotoo's, mooie verhalen, maar ik hoor niets van het culinaire en het leven daar van de bewoners, da wekt ook wel mijn interesse Jo. Mooi volk? werkers of dromers? Zakken zij ook wel eens door of niet? Ik schrijf je terug in op 1juni? Hoe is de economie daar? Maken zij zich zorgen om europa of kan het hen geen bal schelen? zoals de europeanen ook altijd geleefd hebben, als wij er geen voordeel konden uit halen, deden wij ook maar alsof. Vergeet de mooie vrouwen niet Jo ?
    Allé amuseer je nog, maar wees verstandig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Anau

Jo

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 28240

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 18 Augustus 2012

Nieuw-Zeeland, Australië en Fiji

Landen bezocht: